.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از چمارسرا تا آستاراخان ؟!
مهدی لطفی
از چمارسرا تا آستاراخان ؟!

بخشی از خبر منتشره با تیتر ” رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حوزه شهرداری رشت از سه منطقه به ۵ منطقه تقسیم می‌شود ” در خبرگزاری فارس صفحه گیلان نظر منو به خودش جلب کرد که می خوام اونو با هم بخو نیمش : … عضو شورای شهر رشت گزارشی از سفر خود و تعداد دیگری از اعضای این نهاد به آستراخان روسیه را ارائه داد.

هادی رمضانی با اشاره به اینکه جمعیت روسیه هفت برابر جمعیت ایران است، اظهار داشت: این کشور از منابع مالی مختلفی برخوردار بوده و سه چهارم چوب جهان را تامین می‌کند و دارای بنادر قوی است .وی قدمت آستراخان را ۴۵۰ سال عنوان کرد و گفت: در این منطقه حدود ۶۰ قوم زندگی می‌کنند و روزگاری مرکز تبعید افراد بود. رمضانی وضعیت آسفالت و کوچه‌های آستراخان را نامناسب خواند و افزود: مصرف گاز در این استان رایگان است و آستاراخان آمادگی کار را دارد… “

این جملات بیشتر شبیه گزارش یک توریست بوده تا یک عضو شورای شهر ! چون در آن به مباحث مرتبط با مسائل شهری و شهرداری آستاراخان اشاره ای نشده است !!! به مباحثی مانند : اینکه  شهرداری آستاراخان دارای چند منطقه است ؟ چه خدماتی به شهروندانش ارائه می دهد ؟ سیستم های جمع آوری زباله آنها چگونه است ؟ ساخت و سازها در آستاراخان تابع چه ضوابطی ست ؟ مردم از خدمات شهرداری شهرشان چقدر راضی یا ناراضی اند ؟ و در کل به سوالاتی از این دست پاسخ داده نشده است !!! اما در عوض چند نکته جالب توجه چشم خواننده را به خودش خیره کرده و لبخندهای تلخی بر لب می نشاند :

۱ . گاز در آستاراخان مجانیست ! چرا این  نکته درست در زمان اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها اعلام میشود ؟

۲ . وضعیت آسفالت و کوچه های آستاراخان نا مناسب است ؟! یعنی گوینده در لفافه می خواسته بگه ، چون آسفالت اونجا ( آستاراخان ) خوب نیست آسفالت اینجا ( رشت) هم  اگه خوب نبود اشکالی نداره ؟!

۳ . آستاراخان آمادگی کار را دارد ! آمادگی چه کاری را دارد ؟ نکنه شورای شهر رشت که با مشکلات  ریزو درشت شهر خودمون دست به گریبانه می خواد یه کمکی هم به شهرداری آستاراخان بکنه ؟!


rasht-1



رئیس محترم شورای اسلامی شهر رشت هم : ” … سفرهای خارجی اعضای این شورا را نیاز مهم دانست و بیان داشت:



نیاز است که اعضای شورا به صورت کارشناسانه و تخصصی این سفرها را انجام دهند. قاسمی افزود: این سفرها برای شورا در بحث عمران و مشکلات شهری می‌تواند کمک موثری باشد. وی اظهار داشت: این امر موجب می‌شود تا با نگاه کارشناسانه قضایا را پیگیری کنیم “

اینجانب معتقدم شاید این سفرها تا حدی بتونه نداشتن تخصص های علمی مرتبط با مسائل شهر و شهر سازی توسط عموم اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت برای اتخاد سیاست ها و تصمیم های فنی و کارآمدتر در عرصه های عمرانی رو بپوشونه ، اما حال که این رقم ها از جیب ما شهروندان رشتی هزینه می شه بهتر به نظر می رسه کارشناسان فنی خبره در معاونت های مختلف شهرداری از این گونه سفرها بهره مند باشند تا جنبه فنی و تجربه و علم افزائی پیدا کنه تا یک گردش دسته جمعی هم فال و هم تماشا  .

مهدی لطفی



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمود 5 آبان 1389
احسنت . خيلي درست و به جا بود
محمد 16 آبان 1389
پس به خاطر طرح هدفمندی یارانه ها بنویسد گاز در آن جا مجانی نیست ؟
نا شناس 13 خرداد 1390
روسیه 140 میلیون جمعیت داره که 7 برابر ایران نمی شه
امیر 20 تير 1390
دم شورا گرم.می خاستم ببینم رشت دقیق چند منطقه داره

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.